karibu zwierze niepokorne

Temat: 1,4 16V (K4J) - czujnik obrotów wału
Dnia 18 lip 2007  Gregorius <gregori@poczta.onet.plwystukał co
następuje


Witam

Ma może ktoś jakiś schemat/serwisówkę silnika K4J? Konkretnie
interesują mnie miejsca umieszczenia czujników a w szczególności
czujnika obrotów wału korbowego. Jakby ktoś miał na dodatek
wartości kontrolne dla czujników to byłbym wniebowzięty


Nie wiem jak jest w K4J ale pewnie podobnie jak w K4M7
Czujnik jest zamontowany na bloku silnika, od strony skrzyni biegów, U
mnie trzeba odsunąć węże układu chłodzenia, zeby go zobaczyć.
Poczytaj
http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=2305
http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?p=21521#21521


Źródło: topranking.pl/1059/72,1,4,16v,k4j,czujnik,obrotow,walu.php


Temat: Renault Scenic Rx4

Tomasz T wrote:

Tomasz T wrote:

| Twoja niezachwiana wiara w gadzety teraz juz zaczyna
| budzic pewien moj niepokoj...
To napewno nie jest gadzet.


W pewnym sensie jest... mam taka teorie - moze pokretna...
Wyobraz sobie kierowce przesiadajacego sie na auto nafaszerowane
elektronika, najrozniejsze, ABSy, TCSy, ESPy, ASRy, BASy i inne tenory...
Niewatpliwie wszystkie te gadzety ulatwiaja jazde w sensie latwiejsze-
go wychodzenia z sytuacji kryzysowych... kierowca powoli sie do nich
przyzwyczaja i nabiera zludnej wiary, ze te systemy zawsze wyciagna
go z opresji... a w koncu dochodzi do sytuacji, w ktorej praw fizyki
nie da sie ominac...


| Nalezy miec nadzieje, ze fuzja obu koncernow nieco poprawi
| image Nissana... :-
 Myślę, że już poprawił, szczególnie nową Almerą.

| Nie jestem fanatykiem - na kazdy Twoj argument przytoczylem kontrargument,
| poparty danymi, wraz z podaniem ich zrodla...
  szczególnie ten o tym, że Laguna pali napewno mniej....


Odnosnie dwoch powyzszych Twoich stwierdzen to powiem tak:
z mariazu Almery i Megane mogloby byc calkiem niezle auto skonstruowane
wg schematu - uklad napedowy (silnik/skrzynia) Megane, uklad jezdny z
lekkim wskazaniem na Almere, stylistyka zewnetrzna z lekkim wskazaniem
na Megane, stylistyka wewnetrzna (glownie ergonomia) ze zdecydowanym
wskazaniem na Almere i tu szczerze przyznaje, ze designerzy zrobili
kawal dobrej roboty...


| roku bede jezdzil Saetem lub Citroene...
  życzę udanego zakupu...


A dziekuje dziekuje... czy bedzie udany okaze sie po kilku
miesiacach jazdy...


| Mozna dokupic - co tez zrobilem - za 1.400 PLN.
  to jest gwarancja czy ubezpieczenie od awarii, co obejmuje ?


W zasadzie "przedluzona gwarancja" to pojecie bledne.
Jest to ubezpieczenie od kosztow napraw i dotyczy wylacznie
napraw mechaniczno-elektrycznych z pewnymi wylaczeniami
rzecz jasna - amory, klocki, uklad wydechowy, i jakies pomniejsze,
ze o zarowkach nie wspomne... ;-)))


| 4 poduszki działające jak 6,
| O... prawie jak Wash & GO (dwa w jednym)... :-
oh jak głęboka jets Twoja niewiara...przejdź się do salonu Nissan tam Ci
wyjaśnią Wash and Go (Głowa i Biodro)


Daruje sobie...


Źródło: topranking.pl/1610/renault,scenic,rx4.php


Temat: Dylemat kupującego
No wlasnie, co???
Zgodze sie, ze Renault jest troche kruche (sam posiadam), ale cos mi sie
zdaje, ze fordy wcale do niezawodnych nie naleza. To znaczy kruche to moze
nienajlepsze okreslenie na NAJBEZPIECZNIEJSZY samochod w swojej klasie (tak,
tak - bezpieczniejszy od Golfa, mimo, ze VW). Glowne podzespoly przeciez sie
nie sypia, raczej chodzi o drobne uciazliwe ustereczki (na szczescie
zardzewiale 1,5 roczne Renault nalezy do przeszlosci).
Jedziemy dalej - Focus byl do kupienia... ale rok temu (moze niecaly). Teraz
jest za drogi. Gdyby od poczatku tyle kosztowal moze bym to lyknal, ale
teraz nie. Tak podwyzszyc cene to juz przegiecie. Teraz 1.6 kosztuje 50 tys.
a przeciez wtedy 50 tys. kosztowal 2.0!!! Jazda jednym i drugim jest
nieporownywalna. Oczywiscie nie mowie, ze nie mozna go kupic, ale jest
troche drogawy - R. Megane oferuje znacznie wiecej za te same pieniadze - 4
poduszki, 0-100 9,8 s, komputer pokladowy, no i te kolka 15-tki.
Jesli chodzi o japonczyki, to ja juz chyba nie kupie. W tej chwili nie
przyzwyczailbym sie juz do dwoch rzeczy - glosnosci i zbyt wysokiego momentu
max. Glosnosc - jezdzilem ostatnio nowa Corolla - ludzie!!! to jest po
Megane tak glosne, ze to jest nie do pomyslenia - ja juz bym nie mogl tym
jezdzic. Oczywiscie miala tez drugi problem japonczykow - kiepska
elastycznosc. Jak sie jeszcze wezmie pod uwage, ze europejskie maja lepsze
zawieszenia - to ja je wole. Na dodatek w ciagu trzyletniej (Honda - 2)
gwarancji tak Cie zlupia na przegladach, ze w Midas'ie wymienilbys za to pol
samochodu. Slyszalem o czlowieku, ktory z 3 roku gwarancji w Avensis
zrezygnowal sam. Przed Meganem mialem Elantre 1.6 (114 hp) i jezdzilo sie
nia calkiem niezle, ale teraz z powrotem juz bym sie nie przesiadl.
Wlasnie - jeszcze jeden problem "zoltych" - wszechobecna "plastikowosc",
Lantra byla glosna - na dzisiaj zbyt, po jezdzie nia bolala glowa i
niestety - miala cienkie zawieszenie. Niekomfortowe i przy tym kiepsko
trzymala sie drogi - jak oni to robia, malo ze twarde zawieszenie, to
jeszcze cienkie na zakretach - to chyba trzeba sie starac :-) No widzicie
ile te japonczyki maja POWAZNYCH wad - przypomniala mi sie jeszcze jedna -
hamulce!!! W Elantrze byly do niczego, przy wyzszych predkosciach -
dudnienie (naprawde glosne). W nowej Corolli to samo - hamulce tez
beznadziejne (skoro narzekala na nie kobieta...).
Reasumujac - co japonczykom pozostaje dobrego (powazne wady: glosne i
nieelastyczne silniki, kiepskie zawieszenie i hamulce, wszechpanujaca
plastikowosc)? Pozostaje lepsza niezawodnosc. Czy to jednak wystarczy, zeby
przez caly czas jezdzic gorzej? Kazdy musi odpowiedziec sobie sam, dla mnie
nie.
Teraz moja opinia na temat kruchosci - prawda jest taka, ze kazdy maly
samochod jest kruchy - wiec i Civic, Corolla, Focus itd. Nie mowiles, ze
musi byc nowy, wiec ja doradzam Ci uzywany. Brat kupil trzyletnia Omege 2.5
V6 i jest 100 razy lepsza od 1,5 rocznego Megane. Megane potrafi nie chciec
zapalic, zgasnac. W Omedze schemat jest prosty - wsiadasz, przekrecasz
kluczyk, silnik chodzi (ZAWSZE od pierwszego razu, NIGDY nie zgasnie, nawet
gdy byla nie ruszana przez 3 tygodnie i jest cala w sniegu i lodzie). Wiec
ja bym proponowal za te pieniadze 3-letnia Omege lub Passata (np. 1.8T).
Wiecie ile czasu czulem, ze Renault jest naprawde nowe? Do czasu, az
musialem za niego zaplacic pierwsze pieniadze. Kiedy to bylo? Po pol roku
przy wymianie klockow.
PS O tym jak sie jezdzi Omega o przekreceniu kluczyka juz nie wspomne, bo
kazdy chyba sie domysla lub wie...

Źródło: topranking.pl/1608/dylemat,kupujacego.php


Temat: Wymontowanie nagrzewnicy i termostatu


Witam,

Mam problem z ogrzewaniem w samochodzie, nawet po dłuższym dystansie z
nawiewów leci letnie powietrze (nie jest ono zimne, ale nie jest ciepłe /
gorące) i tutaj mam pytanie:


przerabiany temat;)


Czy ktoś wie, gdzie jest nagrzewnica i termostat? Podejrzewam, że to jedna
z tych dwóch rzeczy.


Termostat jak bys mial walniety w polozeniu caly czas otwarty to auto by sie
b.wolno nagrzewalo, no ale powinno sie wkoncu nagrzac (u mnie tak bylo),
zreszta mozna to w prosty sposob sprawdzic - odpalic auto jak silnik zimny i
sprawdzac czy przewod groby idacy do chlodnicy nagrzewa sie razem z cienkimi
idacymi do nagrzewnicy - jesli tak to termostat, jesli nie to prawdopodobnie
zamulona nagrzewnica.
Dobrze jest tez odpowietrzyc uklad chlodzenia, no i z doswiadczenia miec
plynu w okolicy maks.
Jesli to wszystko zawiedzie to pozostaje wymiana nagrzewnicy, lub
rozwiazanie polowiczne - plukanie nagrzewnicy bez demontazu jakims
odkamieniaczem, ale jak pisalem - to rozwiazanie polowiczne, bo napewno sie
dobrze dokonca nie wypluka, bedzie lepiej ale nie poezja;)


Czytałem uczone książki i tam napisane jest, że nagrzewnica jest dostępna
po wyjęciu deski rozdzielczej. Nie ma innego wyjścia?


no mnie sie udalo nie wyjmowac deski rozdzielczej i nie odkrecac
kierownicy - kierownice tylko popuscilem na 4 srobach (klucz 13) i to
wystarczylo - ciezko bylo, trochu ekwibrystyki ale sie udalo - zespol
ogrzewania (w ktorym jest nagrrzewnica) wydarlem w strone pasazera
dotego dodam ze trzeba odkrecic wycieraczki, sruby byly zapieczone a
wycieraczki nie chcialy zejsc - pomoglo wd40 (z 2 dni polewalem po walku na
ktorym jest wycieraczka zamontowana) mlotek i klucz do rur
pozniej demontuje sie podszybie, odpina dmuchawe i dopiero odkreca sruby
mocowania zespolu ogrzewania,
2gumowe weze trzeba zdjac z nagrzewnicy
dobrze jest tez spuscic plyn z ukl. chlodzenia;), a najlepiej jesli nie byl
zmieniany dawno to wywalic i zalac nowym a caly uklad wczesniej
przeplukac-przed zamontowaniem nowej nagrzewnicy


Samochód Renault Megane 1.6, 1996. Silnik K7M (BOAF), Układ ogrzewania z
recyrkulacją powietrza i filtrem przeciwpyłkowym.

Dziękuję serdecznie za pomoc.


jest trochu roboty, najlepiej zarezerwoj sobie caly dzien i kogos do pomocy,
szczegolnie jesli nie bedziesz demontowal deski rozdzielczej, ja sie
meczylem sam ale dalem rady

przyda sie tez z 4pak browarow, bo mozna sie czasem wku....., i wtedy nic
tak nie pomaga jak browar:)

pozdrawiam i zzycze powodzenia
Sylwek
ps. przegladnij archiwum grupy pl.misc.samochody.renotech na serwerze
news.triger.com.pl -temat walkowany wielokrotnie, choc co do meganki to moze
nie az tak bardzo, ale schemat dzialania w zasadzie identyczny jak w r19-a
opisow w necie dot. wymiany nagrzewnicy w tym autku jest pare

R.Meg 1,4 e7j+lpg 96'


Źródło: topranking.pl/1615/wymontowanie,nagrzewnicy,i,termostatu.php




Szablon by Sliffka (© karibu zwierze niepokorne)